Medjugorje kerk

Medjugorje België en Nederland

Medjugorje Maria

nov

21



De Berkenboomprofetieën

  
 
Download PDF

De Berkenboomprofetieën

Juist zoals in de eerste en tweede wereldoorlog is Duitsland voorbestemd om een rol te spelen in de derde. Verschillende Duitse profeten hebben Westfalen genoemd als omgeving waar de uiteindelijke [eind-]strijd van de oorlog zal uitgevochten worden. Na de overgave van de Russische aanval op Europa zullen de overlevende aanvallers ontsnappen ongeveer zestig mijlen ten noordoosten van Keulen, afgebakend door de gemeenten Unna, Hamm, Soest, Werl, Holtum en Kirsch-Hemmard.

De oorspronkelijke "Berkenboomprofetieën" werden mondeling overgeleverd over de eeuwen heen. De naam "berkenboom" is waarschijnlijk een verkeerde vertaling van het Duitse "Kirch," kers. De oude Duitse letter K lijkt op de B. De vroegste geschreven beschrijving werd geregistreerd in 1431 door Eberhard Windecke, de gerechtshistoricus van Kaiser Sigismund. Het vertelt ons van een visioen van een vreselijk gevecht tussen twee "mannen" gedurende twee dagen.

In 1545 beschreef een kroniekschrijver van Lunen ook een visioen van een strijd op deze schaal. Een andere profetie uit 1701 werd opgetekend door Beykirch in zijn "Profetenstemmen" [1849]: "Er zal een tijd komen dat de wereld heel goddeloos geworden is. De mensen zullen heel zelfvoldaan zijn en er zal een algemeen verlies zijn van respect voor auroriteit en degenen die niet langer trouw zijn aan hun meesters of hun geloof, zullen regeren. Er zal een algemene opstand zijn van vader tegen zoon en de zoon tegen de vader."

Er zal een tijd komen dat er geen respect meer zal zijn voor het geloof van de Kerk en de school. Nieuwe boeken zullen geïntroduceerd worden. Er zal een tijd komen dat het katholieke geloof het gevoel zal geven van geheel overschaduwd te zijn en ze zullen proberen er komaf mee te maken. De mensen zullen houden van spel en het uitgaansleven en gefascineerd zijn door amusement. Dan zal het niet lang meer duren voor er een verandering zijn intrede doet. Er zal een vreselijke oorlog uitbreken... Aan de ene kant Rusland en het gehele noorden en aan de andere kant Frankrijk en het ganse zuiden onder één vorst. Deze ridder zal komen van de Midi. Hij draagt een witte mantel met knopen tot aan de voeten. Hij draagt een kruis op zijn borst en rijdt op een ezel. Deze ridder is zo uit één stuk dat niemand zelfs maar probeert hem te stoppen. Hij is ook een vredemaker. Groot is zijn sterkte. Hij slaagt erin om alle dansmuziek en overbodige kleding af te schaffen.

Het hoofd van het Duitse leger zal tegengehouden worden in een plaats waar men paardengetuig maakt.

De vijanden die vreemd zijn van Duitsland zullen op de vlucht slaan en zij zullen geen tijd hebben om voedsel mee te nemen voor onderweg.

De heidense volkeren van de noordse beer zullen komen om te strijden maar hun vijanden zullen nieuwe moed scheppen en strijden met de moed der wanhoop. Dan zal hun kracht gebroken worden. Hun kracht zal vernietigd worden en enkele mensen zullen moeten op hun tanden bijten om thuis het nieuws van hun ondergang te brengen.

De prins die de grote slag zal leveren zal naar de Mis gaan in Bremen. In Bremen zal hij rijden. Van daar zal hij met zijn telescoop de regio van de Berkenboom de vijand observeren. Daarna zullen ze naar Holtum gaan een streek nabij Werl... In Holtum staat er een kruis tussen twee linden. Voor deze linden zal hij neerknielen en hij zal lang bidden met uitgestrekte armen. Dan zal hij de soldaten, die in het wit gekleed zijn, leiden naar de vergadering. Hij zal blijven na een bloedbad. Hij zal de overwinnaar zijn. Aan een stroom die vloeit van west naar oost nabij Berdberg en Sondberg zal er het meest gemoord en gedood worden. Na het gevecht zal deze overwinnende meester, deze prins, de mensen verzamelen in de kerk van Schaffhausen nabij Werl en hen toespreken.

Een andere versie van deze profetie staat in "De vordering van de hemelse vernieuwing" van de Onbekende die verlicht werd. [Keulen, 1701]:

Vader zal tegen zoon opstaan en zoon tegen vader. Het dogma zal ontaarden; mensen zullen de katholieke Kerk ten val brengen. De mensen zullen liefhebbers worden van het genot. De echte gelovigen zullen niet meer gevonden worden en de onafhankelijke volkeren zullen tegen elkaar oorlog voeren voor een lange tijd. Tronen zullen omver geworpen worden, evenals koninkrijken. En doorheen dit proces zal het onaantastbare Oosten optrekken tegen het Westen met zware wapens. Dan bestaat er niet langer taal, land of geloof. Een oorlog zal volgen na een winter die geen echte winter was. Er zal een doodse sneeuw vallen. De bloemen zullen vroeg bloeien dat voorjaar en de koeien zullen tot hun knieën in het gras staan al tegen april. De eerste soldaten die komen zullen kersenbloesems dragen op hun helmen. De rogge zal al binnengehaald zijn als de oorlog uitbreekt, maar de tarwe nog niet. De soldaten zijn als dieren en zullen de tarwe eten op de velden.

Op het oostelijk veld nabij Gravenstein zullen de soldaten een rode koe doden. Ze zullen echter niet veel tijd hebben om ervan te eten.

De inwoners zullen vluchten van hun stad. Een jong meisje met een rode rok die de laatste is om de kleine beek over te steken zal neergeschoten worden. In het midden van Duitsland zullen ze elkaar ontmoeten. Dorpen en steden zullen vernietigd worden. Daarna zullen de mensen zich moeten verbergen in de bergen of in de bossen. In het lagergelegen Duitsland zal de strijd beslecht worden. Er zal een strijd zijn zoals de wereld er nog nooit gezien heeft. Deze strijd zal beginnen bij het "Berkenwoud" nabij Bodberg.

Drie dagen lang zullen ze vechten: overdekt met wonden zullen ze strijden tot ze in het bloed staan.

Aloïs Irlmaier

Aloïs irlmaier was een wichelroedeloper en een waterputgraver die leefde in Freilassing, Beieren. Hij was beroemd omwille van zijn zienerskwaliteiten. Na W.O.II zochten velen hem op om hem te raadplegen wegens zijn helderziendheid om familie en vrienden te localiseren.

Door zijn befaamdheid had hij enkele vijanden en werd hij belachelijk gemaakt en ervan beschuldigd een tovenaar te zijn. Na een rechtszaak zijn de beschuldigingen teniet gedaan: Irlmaier vertelde de rechter welke kleren zijn vrouw droeg die dag en wat ze aan het doen was. Hoewel hij haar nooit gezien had, bleek het helemaal te kloppen en de rechter liet hem vrij.

De toekomst verscheen aan Irlmaier als in een film, met enkel getallen die gesluierd waren, gecodeerd of niet volledig. Hij voorspelde zijn eigen dood in juli 1959. Zijn laatste woorden waren: "Ik ben blij dat ik nu kan gaan, dan moet ik niet meer meemaken wat ik zie." Hier zijn de weergaven van zijn buitengewone visioenen:

"De derde wereldoorlog komt als drie hooggeplaatste personen gedood zullen worden."

Aloïs Irlmaier

Als de inwoners van Beieren kaart spelen in Wirthaus zullen vreemde soldaten door de ramen en deuren kijken. Een pikzwarte colonne mensen zal uit het oosten komen. Alles zal tamelijk snel gaan. Vanuit de gouden stad [Praag] zal ze uitgaan. De eerste colonne gaat van het noordwesten van de blauwe waters van de Donau tot aan de Zwitserse grens. Nabij Regensburg zal er geen brug meer zijn over het water, maar meer ten zuiden van het blauwe water zullen ze niet komen. De tweede grote push zal komen van Saxen westwaarts tegen de Ruhr. De derde legerkolonne van het noordwesten zal westwaarts gaan over Berlijn. Het gaat allemaal heel snel. Van de Donau tot aan de kust zal het beheerst worden door de grijzen. Twee vluchtende groepen zullen de rivier oversteken; de derde zal omsingeld zijn door de vijand en verloren zijn. Munchen, Zuid-Beieren en Oostenrijk moeten geen angst hebben.

Het vijandelijke hoofdkwartier zal een klooster zijn met een rood dak, het altaar is noordelijk gericht [Freyung?].

Ik zie de aarde in vorm van een bal voor me, er vliegen enkel witte wolken. Tienduizend duiven rijzen op uit het zand [Afrika?] en vliegen over ons, maar ze vallen niet. Maar daar waar het hoofdkwartier van de anderen is, werpen ze zwarte dozen, 25 centimeter hoog: alles is daar weggeveegd.

Dan beweegt het naar het noorden en snijdt het derde leger af.

Dan regent het een gele stof in een lijn. De gouden lijn. De gouden stad, Praag, zal vernietigd worden: het begint daar. Het gaat verder in rechte lijn tot aan de zee aan de baai [Hamburg, Lubeck of Stetin].

De tanks rijden, maar deze die erin rijden zijn overdekt met de dood. Daar waar het valt, zal niets overleven. Geen bomen, geen bloemen, geen dieren, geen gras. Alles zal verdorren en zwart worden. De huizen zullen overeind blijven.

Wat het is weet ik niet en kan ik niet zeggen. Het is een lange lijn. Wie ze overschrijdt, sterft. De soldaten van het oosten kunnen niet naar het westen en die van het westen niet naar het oosten. De wind blaast de dodelijke wolk naar het oosten. Plotseling zullen de oostelijke legers ineenstorten. Ze gooien alles weg wat ze bijhebben en proberen naar het noorden te vluchten, maar niemand zal terugkeren.

Bij de Rijn zullen de dingen een einde nemen. Van de drie legers zal er geen enkele soldaat naar huis keren. Er zullen zoveel doden zijn: duizenden dode lichamen, zwart, het rottende vlees valt van de beenderen.

Dan komt er een enkel vliegtuig uit het oosten. Het gooit een "neutraliseerder" in het groot water bij Engeland. Dan verheft het water zich als uit één stuk zo hoog als een toren en valt terug neer. Het veroorzaakt een aardbeving en een enorme golf en alles zal overstromen. Bijna alles van Engeland en de Europese kust tot Berlijn zal zinken met uitzondering van een paar bergpieken.

Tegelijkertijd zal een nieuw land oprijzen dat vroeger bestond [Atlantis]. Drie grote steden zullen zinken. Eén door het water [Londen]. De tweede zal zinken [New York] en de derde zal uiteenvallen [Rome]. De stad met de ijzeren toren [Parijs] zal in brand gezet worden door zijn inwoners en zal gelijkgemaakt worden met de grond.

Ook in Italië zal het zeer slecht zijn. Alle priesters, uitgezonderd zes, zullen vermoord worden. De paus zal vluchten.

Diegenen ten zuiden van de Donau moeten geen angst hebben van de Russen. De volkeren tussen Watsman berg en Wendelstein moeten niet bezorgd zijn en zullen geïsoleerd worden.

Dan vliegt er vanuit "K" [Keulen?] een vlammende tong naar het noordwesten, westen en zuiden. Eén keer vliegt de tong kort en dan brandt er een stad ten noorden van Saurisel [nabij Berechtsgarten].

De inwoners van Munchen zal niet veel overkomen, maar er zal wel een beetje onrust zijn. Een grote hongersnood zal komen en zal de dieren van de boer nemen. De boer zal zich moeten verweren tot het uiterste want ze zullen hem zelfs zijn ondergoed willen ontnemen.

Tegelijkertijd zal er een grote man opstaan en op dat ogenblik zal de oorlog stoppen. Het duurt allemaal niet lang.

Het gebaarde volk van zeven maal "gisteren" zal uiteindelijk eindigen en hun vijand zal vluchten. Op de oever van de rivier zullen ze hun kamp opslaan en vechten met wanhoop. Daar zal hun macht vernietigd worden, gebroken, zo hard dat één in leven zal blijven om thuis het verlies te gaan rapporteren.

Ik zie drie dingen, zijn het drie dagen, drie weken of drie maanden, ik weet het niet.

In Rusland zal een nieuwe revolutie uitbreken en een burgeroorlog. De lijken zullen zo talrijk zijn, dat ze moeilijk te verwijderen zullen zijn van de straten.

Het Russische volk zal terug beginnen te geloven in Christus en het kruis zal terug vereerd worden.

De leiders zullen zichzelf doden en in het bloed zal de schande wegwissen. Ik zie een rode massa gemengd met gele gezichten. Ik zie een totale opstand en een verschrikkelijk slagveld en plundering. Dan zullen ze de het paaslied zingen en kaarsen branden voor afbeeldingen van Maria. Door de kracht van het gebed van de christenen, zal dit monster uit de hel sterven en zelfs jonge mensen zullen terug beginnen geloven in de maagdelijke moeder van God.

Het zal donker worden op een dag gedurende het jaar. Dan zal er een erge onweersbui losbarsten met bliksemschichten en donder en een aardbeving zal de aarde verschuiven. Ga dan niet buiten. Geen lichten zullen er branden behalve kaarsen. De mensenstroom stopt. Wie het stof inademt zal krampen krijgen en sterven. Open de ramen niet. Plak de ramen af met zwart papier.

Alle open waters zullen giftig worden en ook alle niet ingeblikt voedsel. Ook al het voedsel in glas zal eraan moeten geloven.

Buiten beweegt het stof. Vele mensen zullen sterven. Na 72 uren zal het gedaan zijn. Maar ik zeg het nog een keer: Ga niet buiten en kijk niet uit het raam. Laat de kaarsen branden, hou de wacht en bid. Er zullen meer mensen sterven in een wip dan in de twee wereldoorlogen samen.

Daarna zal de paus terugkomen en het eerste grote Te Deum zal gezongen worden in de dom van Keulen. Dan zal hij drie koningen kronen: een Hongaarse, een Oostenrijkse en een Beierse. De Beierse is een oude man met wit haar en hij draagt lederhosen. In het begin zal er hongersnood zijn, maar dan komt de Donau terug op haar niveau. Daarna zullen er zoveel kruideniers zijn langs de Donau zodat iedereen gevoed zal zijn.

In die tijd zal het klimaat veranderen. Het zal warmer worden en het zuiderse fruit en druiven zullen goed groeien in Beieren. Mensen zullen ernaar toe trekken, al diegene die willen, en iedereen kan leven waar hij wil en zo veel land bezitten als ze kunnen beheren. Het land ten noorden en ten oosten van de Donau zal hervestigd worden. Er zullen maar enkele mensen overblijven. Dan zullen de kooplieden zeggen: Koop mijn waren of ik word gek.

De worsten zullen op de borden dansen en er zal een overvloed zijn. Er zal een lange gelukkige tijd komen. Diegenen die het zullen beleven zullen erg gelukkig zijn...

Het jaar 1999 zal vernieling met zich meebrengen, gevolgd door vrede. Een duisternis van 72 uur zal de vrede voorafgaan. Het kan herfst zijn, want er zal sneeuw liggen op de bergen, maar nog niet op de vlakte. Het teken van het kruis zal in de lucht verschijnen. De oorlog zal zo vlug tot een einde komen als hij begon en een natuurlijk verschijnsel zal het beëindigen. De laatste strijd zal nabij Keulen zijn en zal door het Westen gewonnen worden.

De "grote stad" van de Verenigde Staten zal vernield worden door raketten en de Westkust zal bestormd worden door Aziaten maar ze zullen teruggeslagen worden...

De derde wereldoorlog zal komen, maar ik kan het jaartal niet zeggen. Het zal voorafgegaan worden door tekens in de lucht, die door miljoenen mensen zullen gezien worden. De oorlog zal beginnen op een regenachtige dag, kort voor de oogsttijd, wanneer de aren vol zijn. De oorlog zal beginnen na de moord op een vooraanstaande politicus in Tjecho-Slowakije of Joegoslavië. Een bestorming vanuit het oosten zal volgen..."

Kort voor zijn dood [29 juli1959] voegde Alois Irlmaier aan zijn testament volgende details toe ivm W.O. III: Er is niets veranderd. Werkelijk, de gebeurtenissen zijn dichterbij gekomen en ik kan ze zelfs beter zien. Ik zie twee hoogwaardigheidsbekleders die een derde zullen doden. Ze zullen er voor betaald zijn. Eén van de twee moordenaars is een kleine zwarte man, de andere is een iets grotere blanke man. Het kan in de Balkan gebeuren, maar ik ben er niet zeker van. Het jaar voor de oorlog zal het een vruchtbaar jaar zijn voor de oogst van groenten en veel goed fruit. Na de moord van de "derde" zal de oorlog uitbreken tijdens de nacht, zonder waarschuwing. Ik zie stof en drie cijfers: twee achten en een negen. Ik weet niet wat de cijfers betekenen, noch de tijd of de datum.

Johannes Lichtenberger

In 1488 publiseerde Johannes Lichtenberger, de hofastroloog van Frederick III, zijn populaire Encyclopedia Prognostico in Latino, die voorspellingen van de derde wereldoorlog bevatten, de grote keizer en de heilige paus:

Er zal een tijd komen dat de volkeren van de woestijn zich zullen verzamelen in de Germaanse landen en de cirkel van de aarde bestrijden. Zij zullen steden en rijken vernielen. Zij zullen uit heilige vaten drinken en priesters zullen gewurgd worden in heilige plaatsten. Maar ze zullen vernietigd worden nabij Keulen...

Er wordt gezegd in het Boek van de Frankische koningen dat het zal zijn van de Carolingers, dat is van het ras van koning Charles van Frankrijk, dat een keizer genaamd P zal opstaan in de laatste dagen. Hij zal een prins zijn en een monarch en hij zal de kerken van heel Europa hervormen. Na hem zal er geen keizer meer komen...

Daarna zal een kluizenaar opstaan, bekend om zijn grote heiligheid, zoals Joachim zegt in zijn Book of Concordance, "Een man met grote heiligheid verheven op de Romeinse troon als een apostel." God zal wonderen doen via hem; niemand zal zijn wetten gehoorzamen. Hij zal vele predikantsplaatsen en inkomens veroordelen en zal verordenen dat geestelijken leven van tienden en gaven. Hij zal opzichtige kledij verbieden en ongepaste koren en liederen. Hij zal de vrouwen bevelen geen juwelen en goud te dragen en verordenen het evangelie te prediken. Hij zal maar paus zijn voor een korte tijd. Na vier jaar zal deze zeer heilige man gelukkig naar God gaan.

Onmiddellijk daarna zal God drie andere heilige mannen doen opstaan, de ene na de andere. Zij zullen evenwaardig zijn in deugden en wonderen en de verordeningen en daden van hun voorganger bevestigen. Onder hen zal de Kerk vernieuwd worden. Zij zullen de "engelachtige pausen" genoemd worden.

Bernald Rembold

Bernard Rembold was een Duitse monnik die leefde van 1689 tot 1793. Hier is zijn profetie i.v.m de Berkenbomen:

Het begin van deze vreselijke bloederige tijd zal komen wanneer er een hevig gevecht zal zijn nabij Keulen. Het zal onmogelijk zijn deze vreselijke verwoesting te voorkomen: een ijzingwekkende oorlog en vernietiging zal niet afgewend kunnen worden. Mensen zullen in het bloed staan tot aan hun enkels. Uiteindelijk zal een buitenlandse koning opstaan en overwinning behalen voor de rechtvaardige kant. De overblijvende vijand zal zich terugtrekken tot aan de kleine berkenboom en daar zal de laatste strijd uitgevochten worden voor de rechtvaardige zaak.

De buitenlanders hebben de zwarte dood met zich mee gebracht. Wat gespaard zal zijn door het zwaard, zal vallen door de pest. Het land zal verlaten zijn en zonder eigenaar.

In die tijd zal Frankrijk verdeeld zijn. Het Duitse rijk zal een eenvoudige man uitkiezen om keizer te zijn, zij het voor een korte tijd. Zijn opvolger zal een man zijn naar wie de wereld heeft uitgekeken. Hij zal een Romeinse keizer genoemd worden en vrede geven aan de wereld. Hij zal Siegberg en Heisterbach herstellen. Hij is de grote keizer voorspeld door Holzhauser.

Op dat ogenblik zullen er geen joden zijn in Duitsland. De ketters zullen hun vergissing erkennen. Er zal een goed en gelukkige tijd volgen. God zal geprezen worden op aarde en er zal geen oorlog meer zijn... Dan zullen de gevluchte broeders en hun kinderen terugkomen en een leven leiden in vrede in hun land van herkomst.

Als de Duitse keizer vlucht voor zijn leven, zal een man die de kroon draagt voor hem de man zijn die de wereld lang verwacht heeft.

De profetie van Mayence

De profetie van Mayence is gedateerd op 1854 en geeft een gedetailleerde beschrijving van de ‘berkenboomoorlog’: "Wee u, grote stad. Wee u, stad van de ondeugd! Vuur en zwaard zal vuur en hongersnood brengen. Moed, gelovige zielen! De regering van de donkere schaduw zal niet de tijd hebben om zijn gemene spelletjes uit te voeren. De tijd van genade komt dichterbij. Een prins van de natie is in uw midden. Het is de man van de redding, de wijze, de onoverwinnelijke. Hij zal zijn ondernemingen tellen door zijn overwinningen. Hij zal de vijand uit Frankrijk verdrijven, hij zal marcheren van overwinning naar overwinning tot aan de dag van de goddelijke gerechtigheid. Die dag zal hij zeven verschillende soorten soldaten aanvoeren tegen drie van een kwart van Bouleau tussen Hamm, Woerl en Padenborn. Wee de volkeren van het oosten, u zal de noodkreten verspreiden en onschuldig bloed. Er zal nog nooit zo’n leger gezien zijn. De zon zal drie dagen opgaan zonder dat ze gezien wordt op de hoofden van de strijders omwille van de rook. Dan zal de aanvoerder de overwinning behalen. Twee van zijn vijanden zullen verslagen worden en de overblijvende van de drie zal naar het uiterste oosten vliegen."

De monnik van Werl

Een anonieme franciscaanse monnik van Werl nam zijn profetie op die hij ontving in 1701. Het werd de eerste keer gepubliceerd in 1849:

"Er za1 een vreselijke oorlog zijn. Aan de ene kant zullen er volkeren van het westen zijn, aan de andere kant die van het oosten. Zij zullen arriveren met een veelheid van soldaten. De oorlog zal gevochten worden gedurende lange tijd met onbesliste resultaten tot ze aan de Rijn komen. Daar zullen ze gedurende drie dagen vechten tot het water van de Rijn rood zal zijn. Dan zal de zaak beslecht worden in het gevecht van ‘de berkenboom’ waar witte, blauwe en grijze soldaten zullen vechten uit alle macht zodat massa’s zullen weggeveegd worden. Dan zal er vrede en rust zijn overal. De tijd zal komen dat er een algemene ontevredenheid en verachting zal zijn over de godsdienst. Mensen zullen niet meer gehoorzamen,wanneer er geen onderscheid meer zal zijn tussen rijk en arm, geloof dat de tijd dan gekomen is. Heel Noord-Europa zal oorlog voeren tegen het ganse zuiden geleid door een sterke keizer. Deze man zal de goddelijke orde binnen de Kerk, staat en familie herstellen en echte vrede brengen in de naties."

Wessel Eilert

Een andere Westfaalse ziener, een boer genaamd Wessel Dietrich Eilert [ook bekend als oude Jasper], laat ons meer details zien omtrent de ‘oorlog van de berkenboom’. Eilert leefde in Huckarde nabij Dortmund, Duitsland, van 1764 tot 1833. Zijn profetie werd gepubliceerd in 1848:

In het jaar dat de oorlog begint zal men de oogst van de maïs binnen kunnen brengen, maar niet die van de tarwe. Voor deze oorlog zal er een tijd zijn van algemene ontrouw. Mensen zullen het kwaad houden voor goedheid en eer, verraad voor beleefdheid. Er zal een algemene instorting zijn van de structuur van de gemeenschap. Deze oorlog zal in het oosten beginnen. De oorlog zal zeer vlug uitbreken. ´s Avonds zal men zeggen: "Vrede, vrede," maar er is geen vrede en ´s morgens zal de vijand al aan de deur staan en het oorlogsgeweld zal weerklinken. Het zal maar een paar dagen duren en diegenen die zich kunnen verbergen voor enkele dagen zullen veilig zijn. Ook het uittrekken zal vrij vlug gaan. Iemand gooit de wielen en rijtuigen in het water en de vluchtende vijand zal alles met hem meenemen. De mensen van de halve wereld zullen opstaan tegen mekaar. God zal de twee vijanden schrik aanjagen met al Zijn macht. Alleen enkele Russen zullen in staat zijn om naar huis terug te keren en hun zaken daar te behartigen. Het land zal veel van zijn bevolking verliezen zodanig dat vrouwen op het land zullen moeten werken en zeven meisjes ruziën om een man. De priesterstand zal zo zeldzaam zijn dat je zeven uren moet gaan om een mis te kunnen bijwonen.

De Polen zullen in het begin onder de voet gelopen worden. Maar dan zullen ze vechten tegen de invallers en ze zullen een koning krijgen. Frankrijk zal verdeeld worden in drie dagen. Spanje zal niet betrokken zijn, maar de Spanjaarden zullen wel tussen komen en helpen om terug orde op zaken te stellen met de kerken. Oostenrijk zal gespaard blijven; in feite zal het daar vrij goed zijn. De Romeinse stoel zal voor een tijdje leeg zijn. Dit zal geen kwestie zijn van godsdienstoorlog, maar allen die in Jezus Christus geloven zullen een gemeenschappelijke oorzaak hebben. Een eerste teken van deze tijd dat deze oorlog zal uitbreken zal een algemene onverschilligheid zijn ten opzichte van de godsdienst en een algemene corruptie op vele plaatsen. In die tijd zullen de gelovigen de naam krijgen van "onnozelaars" en de goddelozen zullen zich voordoen als mensen van het licht.

Er zal één geloof zijn dat alle geloven zal verenigen, behalve dat van de joden die hun gebruikelijke koppigheid zullen tonen. Aan de Rijn zal een kerk gebouwd worden door de wil van alle volkeren. Vanaf daar waar de volgende grote oorlog zal uitbreken is wat de mensen verondersteld worden van te geloven. Elk geloof zal gelijkwaardig zijn. Duitsland krijgt een nieuwe koning en dan volgt er een gelukkige tijd.

Antonius

Een Duitse immigrant Antonius genaamd, die geboren werd in 1820 in Keulen, profeteerde de derde wereldoorlog aldus:

"Ik zag een nieuwe oorlog in de Elzas. Plotseling van de Franse kant uit van Metz en Nancy, grote troepentranporten, waarna de oorlog begon. Deze duurde twee dagen en eindigde door de overwinning van de Pruisische [Duitse] aanvoerder. De Fransen volgden de Pruisen over de Rijn in vele richtingen. In een belangrijke slag nabij Frankfurt werden de Pruisen ernstig verslagen. Zij trokken zich terug tot Siegburg, waar ze op de Russen botsten. De Russen behandelden de Pruisen slecht. Het schijnt mij toe dat de Fransen de Pruisen hielpen. De strijd nabij Siegburg is nooit geëvenaard in verschrikking. Na verscheidene dagen bevrijden de Russen en de Pruisen zich en beginnen ze zich terug te trekken tot beneden Bonn op de westelijke oever van de Rijn. Er werd geschoten op Keulen: een kwart deel was niet geraakt. Kort daarna vertrokken ze en de mensen waren blij en klapten in de handen en hun gezichten glunderden."

Peter Schlinkert

Een andere vermelding van de ‘berkenboom’ verschijnt in een Duitse profetie van Peter Schlinkert [geboren in1730]. Gedurende de zevenjarige oorlog, had Schlinkert ook een visioen dat het leven van de hertog Clemens van Westfalen veilig stelde. Hij schreef dit in verband met ‘de berkenboom’:

Aan de berkenboom zullen de legers van het westen een vreselijk gevecht leveren tegen die van het oosten en na vele bloedige offers zullen ze zegevieren. De legers van het oosten zullen zich terugtrekken over de Haar en als de stedelingen Rune zullen zien in de Werler en Haar in brand zal staan moeten ze vlug vluchten naar het Armsberger woud. Een ander gevecht zal plaatsvinden nabij de Ruhrbrug nabij Obenheimer, maar daar zal alleen artillerie zijn. Een paar dagen later zal het laatste grote gevecht op Duitse bodem plaats hebben en dat nabij het dorp Schmerleck op de zogenaamde Lusebrink. De legers van het oosten zullen compleet verslagen worden en er zullen maar enkelen kunnen ontsnappen om thuis hun verlies te gaan melden. Er zal veel geweeklaag zijn.

Na deze dagen van ongeluk en miserie zal geluk en vrede weerkeren in Duitsland, hoewel de eerste jaren de vrouwen achter de ploeg zullen moeten lopen."

Broeder Anthony van Aix-la-Chapelle

In 1871 beschreef de Franse broeder Anthony van de finale strijd nabij Keulen en de afloop na de oorlog:

Op een dag zal er een oorlog uitbreken in de Elzas. Ik zag de Fransen in de Elzas met Strasbourg in hun achterhoede en ik zag Italianen met hen vechten. Opeens arriveerden grote troepentransporten van de Franse kant. Een tweedaagse strijd eindigde met de ondergang van het Duitse leger.

De Fransen achtervolgden de Duitsers tot over de Rijn in vele richtingen. In een tweede gevecht nabij Frankfurt verloren de Duitsers nogmaals en trokken zich terug tot Siegburg, waar ze een Russisch leger vervoegden. De Russen maakten gemene zaak met de Duitsers. Het leek mij toe dat het was alsof de Oostenrijkers de Fransen hielpen. Het gevecht bij Siegburg was nog vreselijker dan tevoren en zal nooit meer voorkomen. Na enkele dagen trokken de Duitsers en de Russen zich terug en kruisten ze elkaar beneden Bonn, naar de linkeroever van de Rijn. Gestadig teruggeslagen door hun vijanden trokken ze zich terug tot Keulen. Keulen was zodanig gebombardeerd dat slechts één vierde van de stad intact gebleven was. Voortdurend zich terugtrekkend bewogen de overlevenden van het Duitse leger richting Westfalen, waar de laatste strijd tegen hen was. De mensen waren verheugd omdat ze eindelijk bevrijd waren van de Duitsers.

Dan werd er een nieuwe keizer van ongeveer veertig jaar verkozen en hij ontmoette de Paus.

Ondertussen brak er in de regio die verwoest was door de oorlog een epidemie uit. Vele mensen stierven. Na de oorlog in Westfalen keerden de Fransen terug naar hun eigen land en vanaf toen was er vrede tussen de Fransen en de Duitsers. Industrie en zaken kenden een opbloei en vele kloosters werden gesticht. Alle gevangenen keerden terug naar huis.

Toen ik God smeekte dit vreselijke visioen weg te nemen hoorde ik een stem zeggen: "Duitsland moet vernederd worden op zo’n manier dat het nooit meer schade kan toebrengen aan de Kerk."

In het volgend jaar zullen de Russen oorlog voeren met de Turken en het laatste uit Europa halen en Constantinopel een afstraffing geven.

De nieuwe Duitse keizer zal zich klaar maken voor een nieuwe oorlog, maar de Duitsers zullen niet voorbij hun grenzen komen.

Toen mij later Frankrijk en Duitsland getoond werd, huiverde ik door de ontvolking die plaats had gehad.

Kort na de Russisch-Turkse oorlog zal ook Engeland bezocht worden door de oorlog.

Vertaling: Anne Van Der Sloten